Wednesday, December 1, 2010

SONG WITH MEMORIES

Lagu nie contain a lot of memories toward me...my children-hood's time my mom owez sang me this song everytime i had hardful to slep coz missed my dady.....on dat time my dady owez went to outstation so i felt empty owez without him beside me...so kesian kan me on dat time...my mom pulak akan menitiskan air mata everytime she sang diz song coz i know damnly she missed my dady too...goshhh...my tears dropping down nie...my dad hanya akan balik selepas berbulan-bulan meninggalkan kami berdua...on dat time my mom and me (my sibling lain belum dibuat) still di kampung...so aktiviti harian kami berdua pegi toreh getah,,tangkap ikan,,berkebun dan berhuma...i miss dat time...so peaceful even in the same time we missed him...


http://www.youtube.com/watch?v=53x4w1k0bUs


IBAN VERSE



sulu
kada nuan agi ingat ke aku sayau
udah lama amat aku ninggal ke nuan
tiap ari nuan nganti penatai aku
tang nda gak ku pulai
kasih aku meda nuan sayau
tang taja pia
anang nuan irau
aku tetap sayau ke nuan
enda mudah aku muai nuan sayau
nuan siku aja ti dikerindu aku
dalam dunya tok

ninting lemai ku nanya
ninting lemai ku ngiga
kini ke penungga
nuan diatu dara
aku ngajih ke tua
ulih betemu mua
lelengau ati ku
rindu ke nuan sulu

naka penyayau ati
aku ke nuan dara
enti maya ku rindu
mua nuan selalu ayan
tang udah selatan
tua jauh

kasih aku meda
nuan dara
ditinggal ke aku ngapa
saban hari nuan nganti penatai aku 
nda gak aku pulai
kada nuan agi sayau
kada nuan agi rindu
irau amat ati aku
ninggal ke nuan sulu


MALAY VERSE



sayang
adakah kau masih mengingati aku
sudah lama ku tinggalkan kau
setiap hari kau tunggu kepulanganku
tapi tiada juga ku pulang
sedih ku melihatmu sayang
tapi juga
kau tak usah risau
aku tetap mencintaimu
tak mudah aku tinggallanmu
hanya kau seorang yang aku sayang
dalam dunia ini

setipa petang ku bertanya
setiap petang aku mencari
ke mana kah arahmu sekarang sayang
aku menharapkan kita
boleh bersemuka
rindu hatiku
rindu terhadapmu sayang

cukup sayang hatiku
terhadapmu sayang
jika aku merindu
wajahmu selalu terbayang
tapi sudah takdir
kita jauh

kasihan aku melihat
kau sayang
ditinggalkan ku begitu saja
setiap hari kau tunggu kepulanganku
tak juga ku pulang
adakah kau masih sayang
adakah kau masih rindu
risau sungguh hatiku
meninggalkan mu sayang

No comments:

Post a Comment