Monday, November 22, 2010

LAHIRNYA SEORANG FACEBOOKER...

time ni ngah boring gila tahap beruang berhibernasi...tah papa maw tengok di tenet...nak buka cite blue...hehe...sory arhhh...aku bkn jenis layan sgt blue2 kat tenet ni even aku otak blue sket...err...blue jenis biru laut..tak blue sangat...lau member2 bg citer blue baru la layan...ingat time memula ada hp canggih2 dulu...time tu ingt lagi cuma ada beberapa ketul je budak yg ada hp siap ngn memori kad...punya la excited giler simpan koleksi citer blue..kiranya lau ko paling byk citer blue lam hp ko laa yg otai...kira respek la bebudak sama ko...(trip nk tumpang skaki tengok la tu)...

okok,...balik kat menda yg aku nak cerita nie..aku ingat2 lupa laaa camnr aku boleh ter"ada" di dunia nie...yg aku ingat time tu bos laki n lady bos aku telah mencantumkn sperm n ovum diarang bersama2 setelah penat aku berenang mengalahkan sedara mara aku yg lain..kira aku ni laaa paling hebat lau swimming niee...selamat aku berkurung lam ovum momy aku...

time lam perot momy aku...takda la banyak sangat aku nak buat...balik2 pi tido, dengar momy aku nynyi lagu rohani (respek aku sama momy aku)....tu jaaa...jgn pulak korang tanya lau dalam tu ada main FB or tengok TV...maw nya ilang barang sebatang dua gigi korang tu kalau tanya macam tu...maw dekat usia 7 bulan baru laaa aku menambah aktiviti aku...aku ni momy cakap suka tendang perot comel momy aku...kasian aku ngn momy aku...kena tendanh...kurang ajar tol..errr..ya kot sbb takde sapa yg nak ajar lam perot...

nak dijadikan cerita...momy aku ni jenis menantu yg rajin n mithali...even my nenek punya laa pok pek pok pek tak maw momy ikut dia pi kebun kat seberang sungai...momy bekeras jua maw ikut...ptt laaa aku ni pemalas...sifat rajin my momy suma daaa ambik...tak kasi tinggal kat aku...( -_-")...so,lam kol 1 mcm tu slepas tu air ketumban momy pecah...panik laa si nenek aku nie tadi...momy cakap sampai terkencing lam sluar my ninik sbb panik...al maklum laaaa.....cucu pertama nak kluarrr....ya beda beduuuuuu!!!!!!! dengan susah payah momy aku menahan kesakitan,berjaya juga laaa momy aku masuk lam perahu....dan dengan susah payah bercampur panik n excited laa my ninik mengayuh perahu pi seberang...tros pi klinik desa...time tu klinik desa betol2 di tepi tebing sungai...

slama dua jam la jugak momy aku try mengeluarkan aku...woitttt...bukan aku tak sayang momy aku...bagi dia sakit time kluarkn aku....tp "pintu" sempit doeee...payah maw kluar...dady aku pulak aku sayup2 dengar kat luar daaa sampai..."maknya...,mana bini aku...anak aku dah kluar?" si dady aku cakap...(sesudah ditranslate dari bahasa iban ke bahasa melayu...untuk memudahkn pemahaman dan tidak menyusahkn korang mentranslate guna google)...tu laaa ayat petama kuar dari mulut dady aku...ni ninik aku bilang laaa...

setelah lama juga tersepit kat "pintu"...akhirnya,aku kluar la jugak tepat2 kol 3.15 petang waktu Malaysia tanggal 18 Januari 1989...setelah dipukul punggung ku oleh nurse yg tak cantik mukanya,,,aku merengek buat pertama kali...dady ku menahan tangisan (belagak cool) n my ninik menangis teresak2....hello ninik...pliz be happy!!!! haha...btw,,,aku stil berdendam ngn nurse tak comel tu...pi pukul my pungung kuat2...siot...sakit wooo....

selepas itu,,,riuh la satu kampung Puan Opit & Encik Jubut (ninik dan mendiang hensem; panggilan ntok atuk aku) dapat cucu pertama....momy cakap mengalahkan dorang suami isteri...wakakakakkk...no wonder la untill now i'm still cucu faverat dorang...haha...iklan jap...maka,,ramai laaa orang yang aku tak kenal datang melawat aku...siap bawakan macam2 proposal nama yg patut diberikan ntok aku...yg momy aku tak boleh lupa ada ke sorang makcik tu nak bagi nama "Perahu" kat aku sbb aku ni nyaris2 maw lahir lam perahu,..hello!!!!! nama tu boleh bikin aku malu dan silap2 haribulan aku masok balek lam perot momy aku sbb tak maw kena ejek nama Perahu...

sebab momy aku tersangat la tak hingin nak menamakan aku Perahu maka si bos lelaki pun mengasi laaa aku nama Stanley Jawi Anthony...momy aku cakap,nama Stanley ni sbb "stand"..iaitu sntiasa berdiri teguh even ditimpa dugaan...chewahhhhh!!!!....Jawi tu pulak nama my moyang lelaki...kiranya mcm tu laa nama standart bg org Iban..lau dah nama sndiri msti ada nama moyang belakang...Jawi tu diletak bukannya sbb aku ni terrer tulisan jawi...takde kena mengena pon...and last skali Anthoy tu nama dady aku....Lemon?? lain kali laa aku crita camner aku boleh dapat nama tu...

doee...penat ni menaip...mengantuk + pening pas minum2 di Hunter tadi...camtu laaa cerita aku lahir ke muka dunia nie...

nantikan siri kedua LAHIRNYA SEORANG BLOGGER!!!

-0443; 07092010-

No comments:

Post a Comment